Helgen

Nu ska det bli lite förändring här i bloggen hade jag tänkt, dessutom ska jag uppdatera lite oftare än vad jag har gjort de senaste veckorna och sen tänkte jag även ändra min design på bloggen. Vill ha något lite mer neutralt tror jag. Får se när jag orkar ta tag i detta! Det känns otroligt tråkigt nu när helgen är över, särskilt när min helg har varit helt underbar. I Fredags kväll var jag i skolan på min Dansterapi kurs, jag var väldigt skeptisk till att den var på fredagskvällen och undrade om det skulle vara värt det, men det var det absolut!
Det var riktigt speciellt, lärorikt och jag hade riktigt roligt! Kommer absolut fortsätta att gå den kursen med glädje.


"kroppen minns det du vill glömma"

Vi fick bland annat testa de olika pijonärernas sätt att använda dansen som terapiform och jag trodde aldrig att jag skulle påverkas så mycket som jag gjorde. Det är en helt annan sak, särskilt för mig som är dansare att få givna rörelser att utföra än att bara lyssna på hur sin egen kropp vill röra sig. Jag kan verkligen förstå att det här måste vara ganska effektivt som terapiform, att man kan få kontakt med en hel del omedvetet material man inte kommer ihåg.



Nog nördsnack! Igår var jag ute med Joakim på The Leprechaun hela kvällen, hade hur trevligt som hellst! Och jag vann en ölhävartävling, haha! Inte så dåligt det tycker jag! Så idag har jag varit lite sliten, har legat i soffan tills klockan blev 4 och resten av tiden har jag spenderat framför datorn och alla nya avsnitt av Gossip girl, Greek och One tree hill.

Men nu ska jag nog alldeles strax lägga mig i sängen och försöka sova, ska upp i tid imorgon och äta lunch inne i stan, mysigt värre! Men jag hoppas att ni också haft en bra helg och att ni får en fortsatt bra söndagskväll/natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0